Snimljena muzika Universal Music grupe donela je u prva tri meseca 2019. godine poslovanje vredno 1,208 milijardi evra (1,37 milijardi dolara), što je za 19,2% više u odnosu na prethodnu godinu, po stalnoj valuti.
Nekih 737 miliona evra (837 miliona dolara) tog novca zarađeno je strimingom, kažu najnoviji finansijski rezultati kompanije Vivendi, majke kompanije UMG, koji su objavljeni 15. aprila. To znači da produkcija kompanije Universal sada donosi zaradu od oko 9,3 miliona dolara dnevno, prikupljenu od kompanija kao što su: Spotify, Apple Music, Amazon Music i YouTube.
Kao takav, streaming je činio 61% ukupnih ostvarenih muzičkih prihoda UMG, u ovom kvartalu.
Za maloprodaju je značajno da je fizička prodaja kompanije UMG porasla za 20,8% u odnosu na prošlu godinu u prvom kvartalu, čak do 193 miliona € (219 miliona USD).
Nakon preuzimanja kompanije Epic Rights, tokom godine, ogranak kompanije UMG za “Trgovinu i ostalo” generisao je 72 miliona EUR (82 miliona USD) u kvartalu, što je više od 80%, u odnosu na prethodnu godinu.
Najplodonosniji umetnici/projekti koji su generisali prihode u prvom kvartalu, bili su (ovim redosledom): Ariana Grande, muzička podloga za A Star Is Born, Japanese power rock band Back Number, Queen and Billie Eilish.
Universal Music Publishing grupa je u ovom kvartalu imala obrt od 225 miliona evra (256 miliona dolara), što je 4,7% više u odnosu na prethodnu godinu.
Ukupni prihodi Universal Music grupe u prvom kvartalu – uključujući snimljenu muziku, izdavaštvo itd. – povećali su se za 18,8% u odnosu na isti period prošle godine, dostižući 1.502 milijarde evra (1,7 milijardi dolara), zbog čega kompanija komotno može da očekuje još 7 milijardi dolara u 2019. godini.
To znači da je UMG činio 43,4% ukupne prodaje kompanije Vivendi, koja je u ovom kvartalu dostigla iznos od 3.459 milijardi evra.
Vivendi, majka kompanija Universal-a, trenutno traži kupca za do 50% udela kompanije UMG. Mogući kupci koji se razmatraju su: Alibaba, Tencent, Disnei, Verizon, Apple, Google iAmazon.
U februaru je kompanija JP Morgan, procenila da vrednost kompanije Universal iznosi 50 milijardi dolara.
Medijski analitičar kuće JPMorgan Cazenove, Daniel Kerven, opisao je kompaniju UMG kao “svojevrsni kapital” koji poseduje i kontroliše “nedemonetizovane, globalne sadržaje koji se ’moraju imati’, strateški značajne za tehnološke gigante, ali koji se ne mogu replikovati”.
Izvor: www.musicbusinessworldwide.com