13. jul 2016.
„Kompanija Gugl (Google) ima sredstva i mogućnosti da učini mnogo više u rešavanju problema ogromne količine muzičkih sadržaja koji se neovlašćeno čine dostupnim korisnicima interneta putem pretraživača ova kompanije.
Iskustva muzičkih kuća koje su naše članice pokazuju da alatka Content ID ove kompanije nije delotvorna u sprečavanju neovlašćenog postavljanja sadržaja na YouTube. Muzičke kuće i izdavači procenjuju da alatka Content ID ne uspeva da identifikuje između 20 i 40% njihovih snimaka.
Internet pretraživač Google i dalje u velikoj meri usmerava korisnike interneta ka neovlašćeno postavljenim muzičkim sadržajima. Nacionalna udruženja u okviru organizacije IFPI uputila su Guglu više od 300 miliona zahteva za uklanjanje sadržaja. Uprkos tome, količina internet saobraćaja koji se tipičnom pretragom muzičkih sadržaja usmerava ka sajtovima na kojima se krše autorska i srodna prava sada je veća nego pre promene algoritma za pretragu kojim Gugl navodno smanjuje obim piraterije.
Google može i mora učiniti više u borbi protiv ovih problema kako bi se imaocima autorskih i srodnih prava obezbedila pravična vrednost za njihov rad.“