25. novembar 2014. godine
· Ukupne investicije produkcijskih kuća u A&R (muzičke umetnike i repertoar) i marketing iznose više od 4,3 milijarde američkih dolara godišnje, odnosno preko 20 milijardi dolara u poslednjih pet godina, zaključuje se u izveštaju o investiranju u muzičku industriju (Investing in Music) organizacije IFPI;
· Investiranje prihoda od muzičke industrije u A&R i marketing tokom poslednje dve godine uvećano je sa 26 na 27 procenata;
· Izveštaj je predstavljen poslanicima Evropskog parlamenta na susretu Prijatelji muzike održanom u Strazburu, čiji domaćin je bio Plasido Domingo, predsedavajući organizacije IFPI.
Muzičke kuće su i dalje pokretačka snaga globalne muzičke industrije, čija ulaganja u umetnike, repertoar i marketing iznose 4,3 milijarde dolara godišnje – navodi se u novom izveštaju organizacije IFPI o promenama u muzičkoj industriji.
Produkcijske kuće ostaju primarni investitori jer ulažu 27% svojih prihoda u umetnike, repertoar i marketing, što predstavlja povećanje od 1% u odnosu na 2011. godinu. Procenjuje se da su u poslednjih pet godina muzičke kuće širom sveta uložile više od 20 milijardi dolara u umetnike, repertoar i marketing.
Više od 7500 muzičkih umetnika je 2013. godine zaključilo je ugovore sa vodećim muzičkim kućama, a na desetine hiljada ih je zaključilo ugovore sa manjim, nezavisnim kućama. Svaki peti umetnik na listama muzičkih kuća je novi umetnik, što ukazuje na značaj svežih talenata za vitalnost muzičke industrije.
Muzičke kuće ulažu veći deo svojih globalnih prihoda u umetnike i repertoar (A&R) nego što većina ostalih privrednih sektora ulaže u istraživanje i razvoj (R&D). Poređenja pokazuju da investicije muzičke industrije u A&R (u iznosu od 16%) prevazilaze ulaganja drugih privrednih sektora u R&D, uključujući industriju kompjutera i softvera (9,9%), kao i farmaceutski i biološki sektor (14,4%).
Izveštaj o investiranju u muzičku industriju objavila je danas organizacija IFPI koja zastupa interese proizvođača fonograma širom sveta, u saradnji sa organizacijom WIN kao međunarodnim udruženjem nezavisnih produkcijskih kuća. Izveštaj je predstavljen na susretu sa poslanicima Evropskog parlamenta pod nazivom Prijatelji muzike, čiji domaćin je bio predsedavajući organizacije IFPI Plasido Domingo.
Izveštaj sadrži nove podatke i nekoliko studija slučaja, te prikazuje evoluciju trajnog partnerstva između muzičkih kuća i umetnika u digitalnom svetu.
Izvršni direktor IFPI Fransis Mur ističe da “Izveštaj o investiranju u muzičku industriju pokazuje da vodeće i manje produkcijske kuće godišnje ulažu nekoliko milijardi dolara u muzičke umetnike. Procenjuje se da je u prethodnih pet godina u A&R i marketing uloženo više od 20 milijardi dolara. Ovo je impresivan pokazatelj kvaliteta koji definiše muzičku industriju i daje joj jedinstvenu vrednost”.
Alison Venam, predsedavajuća organizacije WIN, navodi da “većina umetnika koji žele uspešnu muzičku karijeru i dalje zaključuje ugovore sa muzičkim kućama. Oni nastoje da stupe u kontakt sa najboljim producentima, inženjerima zvuka i studijskim muzičarima u muzičkom biznisu. Potrebna im je finansijska podrška i stručna pomoć u pogledu marketinga i promotivnih kampanja”.
Izveštaj sadrži podatke dobijene od muzičkih kuća i studije slučaja o umetnicima i bendovima iz svih delova sveta, među kojima su Ed Shereran, 5 Seconds of Summer, Lorde, MKTO, Negramaro, Nico & Vinz, Pharell Williams i Wei Li-An.