Frensis Mur o prednostima Globalnog dana za objavljivanje muzičkih izdanja 26/02/2015

Umetnici i diskografske kuće razmišljaju pametno, misleći na budućnost i potrošače

Još stavova o Globalnom danu za objavljivanje muzičkih izdanja možete pročitati ovde

Nakon višemesečnih razgovora sa muzičkim udruženjima, u prilici smo da danas najavimo značajno dešavanja za čitav naš sektor – plan za uvođenje jedinstvenog globalnog dana za objavljivanje muzičkih izdanja.

Ovaj koncept prošao je kroz dug proces pripreme i konsultacija. Počevši od leta prošle godine, Međunarodna federacija fonografske industrije (eng. IFPI) bila je mesto održavanja mesečnih sastanaka u kojima su učestvovali predstavnici muzičkih distributera, izdavača, umetnika i unija. Razmatrali smo uslove, istraživanja i podatke koje imamo o različitim međunarodnim tržištima i došli do zaključaka koji nam omogućuju da krenemo napred. Imamo ogromnu podršku od distributera, diskografskih kuća i umetnika.  Izjave podrške, od Pola Mekgauna iz HMV-a do Krispin Hant iz Featured Artists koalicije, ili od Kena Parksa iz Spotify do Frančeska Rigantija iz italijanske kompanije Mondadori Retail,  možete pročitati ovde.

Cilj je veliki, ali dostižan: do leta ove godine nova muzička izdanja biće objavljivana petkom u 00:01.

Zašto je globalni dan za objavljivanje muzičkih izdanja toliko značajan za današnju muzičku industriju? Najpre zato što je to ono što naši korisnici žele. Današnji muzički fanovi žive u digitalizovanom svetu. Njihova ljubav prema muzici ne priznaje nacionalne granice. Oni žele da im muzika bude dostupna onog trenutka kada bude postavljena na internetu – a ne kada se objavi u njihovoj zemlji. Jedinstveni dan za objavljivanje nove muzike okončaće svu frustriranost zbog toga što nam u našoj zemlji nije dostupna muzika koja je već objavljena u drugim zemljama. Ovo je naročito izraženo u svetu koji je povezan društvenim mrežama i gde fanovi mogu odmah da vide da njihovi prijatelji ili rođaci u drugim zemljama već uživaju u muzici koja je njima nedostupna.

Drugi razlog tiče se činjenice da je globalni dan za objavljivanje muzičkih izdanja proslava nove muzike. Uvođenje jedinstvenog dana za nova izdanja širom sveta pružiće priliku da se oživi uzbuđenje i iščekivanje nove muzike. Mnogi muzičari imaju utisak da je donekle izgubljen osećaj važnosti objavljivanja novih izdanja. Zato su muzičari koji su bili uključeni u ove razgovore tako svesrdno podržali ovaj koncept.

Postoji još jedna prednost: globalni dan za objavljivanje novih izdanja pruža manje šanse pirateriji jer korisnici više neće morati da idu na piratske vebsajtove zato što je neko novo izdanje nedostupno u njihovoj zemlji. Ovo će pomoći usmeravanju prihoda ka zakonskim vlasnicima prava.

Sprovođenje ovog projekta širom svetskim tržišta biće veliki poduhvat. Kad su razgovori pokrenuti leta prošle godine, zatražili smo od naših IFPI nacionalnih udruženja da oforme radne grupe koje bi se posvetile isključivo ovom zadatku. Potrebno je uključiti distributere, kompanije koje sastavljaju top-liste, diskografske kuće i umetnike. Ključni ciljevi ovih radnih grupa biće: usklađivanje top-lista sa objavljivanjem petkom za zemlje koje trenutno imaju neki drugi dan; upravljanje procesnim i sistemskim promenama između različitih strana u lancu dostave; marketing i brendiranje kako bi postojala jasna medijska prepoznatljivost Globalnog dana za objavljivanje muzičkih izdanja; i rešavanje problema koji će se neminovno javiti u prelaznom procesu.

Ono što je pozitivno je skoro jednoglasna podrška konceptu jedinstvenog dana za objavljivanje muzičkih izdanja. Naravno, bilo je dosta polemike oko toga koji dan izabrati. Na kraju je doneta odluka da to bude petak. Logika kojom smo se rukovodili bila je da je to dan koji najviše odgovara korisnicima. Ispitivanjem korisnika na sedam različitih tržišta – Brazil, Francuska, Italija, Malezija, Španija, Švedska i SAD – došlo se do gotovo istih podataka: skoro 7 od 10 ispitanih muzičkih korisnika izjasnili su se da bi najviše voleli da dan objavljivanja nove muzike bude petak ili subota.

Analiza ponašanja muzičkih korisnika to potvrđuje. Petkom i subotom je poseta u muzičkim prodavnicama najveća, a isto važi i za kupovinu putem interneta. To je, takođe, i vreme najveće aktivnosti na društvenim medijima, što će svakako doprineti popularnosti novih izdanja. A vikend je vreme i intenzivnije spontane kupovine.

Naravno, usklađivanje čitave muzičke industrije sa globalnim danom za objavljivanje nove muzike podrazumeva mnoge izazove. Za očekivati je da neće svi obuhvaćeni ovim globalnim projektom koji uključuje preko 50 zemalja biti zadovoljni. Za neke će to svakako biti velika novina. Međutim, niko nije predložio ubedljiviju alternativu koja bi mogla funkcionisati na globalnom nivou.

Mislim da je ovo, sa stanovišta budućnosti, važan trenutak za međunarodnu muzičku industriju. Umetnici i diskografske kuće razmišljaju pametno, misleći na budućnost, ali pre svega, na svoje korisnike. Zaista mi raduje što smo uspeli da se usaglasimo i što možemo da najavimo Globalni dan za objavljivanje muzičkih izdanja. Sada preostaje da učinimo korak dalje i da ga sprovedemo u delo.