Upozorenja za roditelje o muzičkim sadržajima ažurirana za digitalnu eru, 2. jun 2011.

Britansko udruženje proizvođača fonograma (BPI) ažurira svoju šemu upozorenja za roditelje kako bi roditelji i potrošači pre strimovanja ili preuzimanja pesama i video spotova bili obavešteni o njihovom eventualnom eksplicitnom sadržaju na servisima za digitalnu muziku i muzičkim video servisima u Velikoj Britaniji.

Udruženje BPI je od 1995. godine zaduženo za šemu upozorenja za roditelje u pogledu muzičkih produkcijskih kuća i prodavaca u Velikoj Britaniji. Ova upozorenja se odavno primenjuju na muzičke i video sadržaje na fizičkim medijima koji se mogu smatrati uvredljivim ili neprimerenim za decu, uključujući vulgaran jezik, sadržaje seksualne prirode i nasilje.

Prema ažuriranoj BPI šemi upozorenja za roditelje, prodavci digitalne muzike i striming servisi obavezni su da uz muzičke ili video fajlove sa eksplicitnim sadržajem jasno istaknu međunarodno prepoznatljivi logo Parental Advisory ili reč „EXPLICIT“.

Pojedine prodavnice digitalne muzike već obeležavaju fajlove sa eksplicitnim sadržajem, dok druge to ne čine. Većina audio i video striming servisa još nije primenila sistem upozorenja za roditelje. Organizacija BPI smatra da će potrošači imati koristi od jednoobraznog obeležavanja svih muzičkih formata.

Parental Advisory logo će i dalje biti vidljivo postavljen na fizičkim nosačima poput kompakt diskova, gramofonskih ploča i DVD medija, kada je to potrebno. Pored toga, proizvođači na svojim video nosačima, uključujući DVD i Blu-Ray diskove, već primenjuju sistem klasifikacije predviđen Zakonom o video zapisima iz 1984. godine.

Geoff Taylor, izvršni direktor BPI, navodi sledeće: „Smatramo da je potrebno da se roditeljima obezbede isti standardi u pogledu informisanja i upozoravanja kao što je to slučaj prilikom kupovine kompakt-diskova ili DVD-ova u gradskim prodavnicama. Ažuriramo šemu upozorenja za roditelje tako da odgovara digitalnoj eri, tako da eksplicitne pesme i video sadržaji budu vidljivo obeleženi, što će roditeljima omogućiti da identifikuju materijal koji možda nije prikladan za njihovu decu.“

Većina producentskih kuća već obeležava digitalne fajlove „metapodacima“ koji ukazuju na to da li u pesmama, odnosno video spotovima postoje eksplicitni sadržaji. Nova šema upozorenja za roditelje doprineće standardizaciji ove prakse u celoj muzičkoj industriji.

Prodavci zabavnih sadržaja i digitalni servisi su pozdravili ovaj potez.

Kim Bayley, generalni direktor Udruženja prodavaca zabavnih sadržaja, izjavio je da „prodavci rade u prednjim redovima industrije zabave i žele da budu u mogućnosti da pruže tačne informacije, tako da kupci mogu da naprave adekvatan izbor prilikom kupovine. Pozdravljamo odluku BPI da ažurira svoj sistem obeležavanja i upozoravanja“.

„Mi iz muzičkog servisa VEVO apsolutno verujemo u pravo umetnika da se u potpunosti kreativno izraze, ali takođe smatramo da je bitno obavestiti roditelje i potrošače o svim muzičkim i video sadržajima koji nisu podesni za malu decu,“ rekao je Rio Caraeff, predsednik i izvršni direktor muzičkog servisa VEVO. „Šema upozorenja organizacije BPI za onlajn video spotove predstavlja odlično rešenje za roditelje, digitalne servise i muzičke kompanije.“



NAPOMENE ZA UREDNIKE

BPI osoba za kontakt:

Adam Liversage, tel: 020 7803 1326 / 0780 1179032, e-mail adam.liversage@bpi.co.uk 


O BPI

Organizacija BPI zastupa industriju fonograma u Velikoj Britaniji. BPI je udruženje proizvođača iz ove delatnosti koje se finansira od svojih članova, među kojima su na stotine nezavisnih muzičkih kompanija i četiri najveće muzičke produkcijske kuće u Velikoj Britaniji. Članovi organizacije BPI proizvode približno 90% sve snimljene muzike koja se prodaje na tržištu u Velikoj Britaniji, trećem muzičkom tržištu po veličini na svetu.

Pored toga, BPI svake godine organizuje događaje dodele BRIT i Classic BRIT nagrada. Kompanija BRIT Awards Limited, koja je zadužena za organizaciju dodele ovih nagrada, predstavlja podružnicu u vlasništvu organizacije BPI. Značajan deo zarade od oba događaja odlazi u BRIT Trust fond, humanitarni ogranak BPI koji je od svog osnivanja 1989. godine do sada donirao skoro 15 miliona funti u dobrotvorne svrhe širom Britanije.